lördag 31 augusti 2013

Dålig uppdatering!!

Gud vad dålig uppdatering det har varit!
Skolan har börjat igen och nu är det lördag... Andra veckan i skolan är avklarad och vi har fått våran första läxa en engelska läxa.

Förlåt för att det nästan aldrig kommer upp några bilder som jag tagit anledningen till det är att min dator låter så mycket men jag har frågat pappa om han kan fixa det så det blir nog i helgen hoppas jag:-)
Jag ska fråga om han kan hjälpa mig med att kunna lägga upp på bloggen från mobilen också...


Nu till andra saker här kommer lite sminktips som jag tyckte var bra så kolla in!

Mindre är mer. Tjocka lager puder, klumpig mascara och utsmetat läppstift är inte så snyggt, eller? Ta det försiktigt. Då kan du alltid lägga på mer om det behövs! Om du lägger för mycket redan i början så måste du ta bort o börja om, känner du igen det?

Välj fokus! Fokusera på antingen ögon, läppar eller rouge på kinderna. Fokusera på en del av ansiktet och lägg en mindre synlig sminkning på de andra ställen på ansiktet. Sotiga ögon borde till exempel kombineras med en naturlig färg på läpparna men ett glansigt och färgstarkt läppstift behöver lite mascara på ögonfransarna. Om du går ”all in” både på läppar och ögon kan det se lite mycket ut.

Glöm inte rougen. Det händer lätt att man bara fokuserar på ögonen och munnen, eftersom det är det första man lägger märke till när man ser sig i spegeln. Men lite rouge på äppelkinderna kan göra underverk. det får dig att se piggare och fräschare ut!



Källa: http://misslisibell.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar